[python] vim/gvim

geon geon na post.cz
Úterý Leden 3 09:08:08 CET 2006

Díky za odpovědi všem. Ne že bych to zrovna nějak akutně potřeboval, ale
chci se učit a snad se připravit na možný přechod na Linux. ....

Jaroslav Pachola napsal(a):

>jak pro koho. Nektere moznosti jen tak nekde nenajdes (ikdyz vetsinu asi
>vykonna prostredi maji) - mocny makrojazyk, moznost pouzivani externich
>filtru na vybrany text , mocne regularni vyrazy, moznost opakovani predesle
>editace na jinem miste,

To by mne zajímalo, jak to myslíš, jak se to dělá?

>pro me dulezite moznosti zvysovani konstant,

To taky :-)

>Napred das v, V nebo ^V, pohybuju sipkama a shift nechas byt. :-)

Jo jo, CTRL+V fungovalo, já to znal i předtím, ale furt jsem pak chtěl
používat myš nebo Shifh+šipky. Bez shiftu to označení jde. Myslím pod
Linuxem. Pod Windows se mi to nepodařilo, CTRL+V furt vkládá schránku.

>Ale casto
>existuji ve vimu rychlejsi zpusoby provedeni nejake akce nez pomoci vyberu
>sipkami.

To by mi zajímalo, jak jinak smazat sloupcový blok (první dva sloupce z
celého dokumentu)

>PSPad prakticky neznam (ve Windows se moc nepohybuju a i tam poustim gvim).
>Docela vyhodne muze byt pouziti "modeline". Napriklad v Pythonu das nekam do
>souboru
>
># vim:enc=utf-8:fenc=utf-8:

Poznámka k odpovědi Martin Stofcik:
To encoding jsem pochopil, že je vnitřní kodovani Vimu, že uživatele moc
ani nemusí zajímat. Takže jsem používal a fungovalo :set
fileencoding=latin2. Všechno jelo, až na drobnost:

Když jsem měl čistý vimrc tak mi nešlo ani latin2 (napsat český text,
použít :set fileencoding=latin2, uložit, zavřít a pak znovu otevřít  -
tak text byl zmršený). Až když jsem do vimrc dal set
fileencodings=utf8,cp1250,latin2, tak to jelo - u latin2. Ale pro cp1250
to nešlo ani tak - jak říkám, nutně to nepotřebuji, jen zkoumám
možnosti. V cp1250 se to uložilo dobře, protože enca to rozpoznala a
zkonvertovala OK, ale vim ne.

> mam konfiguraci docela slozitou a na spoustu veci nemam copyright, ale
>zkusim ti zitra vecer neco zajimaveho vytahnout, pokud mas zajem.

jo, mám, pokud by šlo vyseparovat nastavení pro Python - já bych to pak
i hodil na wiki

Díky

--
geon