[python] vim/gvim

Jaroslav Pachola j_p na centrum.cz
Pondělí Leden 2 17:08:56 CET 2006

Ahoj,

Dne Monday 02 January 2006 14:15 geon napsal(a):
> Zkoušel jsem VIM/ GVIM a přesto, že zatím stále dokážu rychleji a lépe
> pracovat s PSPadem, chtěl bych věřit, že VIM je lepší ....

jak pro koho. Nektere moznosti jen tak nekde nenajdes (ikdyz vetsinu asi
vykonna prostredi maji) - mocny makrojazyk, moznost pouzivani externich
filtru na vybrany text , mocne regularni vyrazy, moznost opakovani predesle
editace na jinem miste, pro me dulezite moznosti zvysovani konstant, obecne
provedeni nejake akce s urcenym poctem opakovani a dalsi veci. Perfektni je
prave, ze se clovek muze pouzivani sipek a podobnych veci zcela vyvarovat.

Jak ale psal David Necas, tento editor ma zcela jinou filosofii nez
wordstarovske editory. Ucici krivka je o neco delsi, ale clovek zacne byt
pomerne brzo vcelku efektivni. Ja jsem presel na (g)vim  v praci - pouzivame
casto explicitni foldy (pomoci # {{{, # }}}), coz je velice vyhodna vec a
nikde jinde jsem to nevidel, takze moc moznosti mi nezbylo. Ale nelituju,
ikdyz urcite jsou veci, ktere jsou jinde resene pohodlneji nebo ve (g)vimu
chybi zcela.

Vynecham veci, ktere nevim nebo na ktere odpovedeli druzi:

> * jak udělat automatické dokončování (i pro klíčová slova a standardní
> moduly)

Myslim, ze se to da nejak zaridit pres tags. Ale ja to nepouzivam.

> * jak označovat pomocí Shift a kurzorové šipky? jak myší?(ve VIM)

Napred das v, V nebo ^V, pohybuju sipkama a shift nechas byt. :-) Ale casto
existuji ve vimu rychlejsi zpusoby provedeni nejake akce nez pomoci vyberu
sipkami.

> * ze schránky se vkládá text vcelku netradičně "+p. Proč tak jednoduše?

Ono je to docela vyhodne, tady jde o to, ze (g)vim podporuje nejruznejsi typy
registru. Napriklad "%p vlozi nazev editovaneho souboru. Pro praci v ramci
otevreneho (g)vimu staci p pro vlozeni za kurzor a P pro vlozeni pred nej.
Petrfektni je, ze muzes vlozit ten text opakovane, pomoci 10p vlozis obsah
registru 10x.

> * jak pracovat s kódováními? Lze nastavovat různé kódové stránky
> pohodlně jako v PSPadu?

PSPad prakticky neznam (ve Windows se moc nepohybuju a i tam poustim gvim).
Docela vyhodne muze byt pouziti "modeline". Napriklad v Pythonu das nekam do
souboru

# vim:enc=utf-8:fenc=utf-8:

a mas kodovani pro dany soubor natvrdo, at s nim pracujes ve (g)vimu kdekoliv
a s jakoukoliv konfiguraci. Pro jine jazyky jenom zmenis komentar:

% vim:enc=utf-8:fenc=utf-8:ts=4:sw=4:
// vim:enc=utf-8:fenc=utf-8:foldmethod=marker:
<! vim:enc=utf-8:fenc=utf-8:

atd.

> * .vimrc - pustil by sem někdo svůj .vimrc s nastavením pro Python?

Ja mam konfiguraci docela slozitou a na spoustu veci nemam copyright, ale
zkusim ti zitra vecer neco zajimaveho vytahnout, pokud mas zajem.

JP