Mod_python a uchování dat v operační paměti

Pavel Reznicek pavel.jindrich na tiscali.cz
Pondělí Březen 27 04:57:22 CEST 2006

Milí pythonýři,

pokouším se nyní spřátelit s mod_pythonem. Děláme webovou aplikaci, která má
sbírat data od klientů a zpátky poskytovat aktuální stav.

Data se dají strukturovat jako slovník obsahující v klíčích řetězce a v
hodnotách seznamy či tuply čísel.

Původně jsme plánovali nějakého pythonového démona - bez mod_pythonu, který
by data prostě uchovával v paměti, podle potřeby dost často aktualisoval (v
řádu sekund) a také poskytoval. Aktualisace dat právě bude docela rychlá.

Tak - a o co jde: Myslel jsem si, že když mod_python běží pod Apachem, což
je démon, bude si zaslaná data pamatovat. Opak je pravdou. Apache občas
modul přeimportuje nebo co a data se vyprázdní.

Znamená to snad, že budeme nuceni uchovávat data v souboru či v databasi?
Zatím jsem to udělal do souboru, ale bojím se, že se do disku na serveru
časem prošoupe díra... :-)

Pavel Řezníček