[python] Buducnost Pythonu: lambda, map, filter

superman feed na centrum.cz
Pátek Listopad 10 12:12:49 CET 2006

> Navrhuji rozebrat několik případů, kde se používají
> lambda, map, filter, reduce a pohádat se o alternativním
> zápisu jinými prostředky jazyka Python ;-)

Tohle je řádek z mého naprosto prvního programu, který jsem kdysi dávno
napsal v Pythonu:

row_id_list = reduce(lambda l,r: l+[r[0]], db_cursor.fetchall(), [])

Je naprosto jasně vidět, co to má dělat a jakékoli přepsání ne lambda
způsobem je prostě rozvláčnější a méně srozumitelné. Takových řádků,
které prostě jen pořídí seznam výzledků jednosloupcového SQL dotazu tam
mám dost.

Miloslav Ponkrác