[python] Buducnost Pythonu: lambda, map, filter

Radek Kanovsky rk na dat.cz
Pátek Listopad 10 12:53:36 CET 2006

On Fri, Nov 10, 2006 at 12:12:49PM +0100, superman wrote:

> Tohle je řádek z mého naprosto prvního programu, který jsem kdysi dávno
> napsal v Pythonu:
>
> row_id_list = reduce(lambda l,r: l+[r[0]], db_cursor.fetchall(), [])
>
> Je naprosto jasně vidět, co to má dělat a jakékoli přepsání ne lambda
> způsobem je prostě rozvláčnější a méně srozumitelné. Takových řádků,
> které prostě jen pořídí seznam výzledků jednosloupcového SQL dotazu tam
> mám dost.

Pouziti reduce() mne zde prijde hodne matouci. Neni lepsi pouzit primo
syntax pro seznam, kdyz vytvarim seznam? Bude to prehlednejsi a asi i
rychlejsi:

    row_id_list = [r[0] for r in db_cursor.fetchall()]

Radek Kaňovský