[python] file.next() (bylo Buducnost Pythonu: lambda, map, filter)

superman feed na centrum.cz
Úterý Listopad 14 15:18:00 CET 2006

> Díky za reakci,
> dle mého nedišputovatelného gusta uvedené věty s vyjímkou
> 	Simple is better than complex
> 	Although practicality beats purity
> svědčí spíš pro styl xreadlines hlavně proto že tam je ten slovní základ
> "lines".

Já s tím také souhlasím. Ale pokud je xreadlines jenom deprecated, pak
nic nenamítám, pokud tam zůstane. V takové Javě jsou deprecated věci
klidně už desátým rokem, ale nikdo si je nedovolí vyhodit.

Jinak se mi vůbec nelíbí ten Perlovský implicitní styl, kdy prostě každý
objekt v nějakém kontextu něco nečekaného (rozuměj implicitního)
provede. Čím dál víc se mi zdá, že GvR se bohužel asi v Perlu vidí.
Takto mohou také vznikat dost ošklivé chyby a k=od se stane hůře
udržovatelným.

> Avšak souhlasím s názorem, že soubory se čtou většinou po řádcích takže je
> to takto praktické ale mám z toho pocit vyjímky která se mi nelíbí.

Problém je v tom, že zadrátovat do jazyka konstrukci, která ušetří
několik písmenek je sice praktické, ale nedobré. Nechť je prostě všechni
vidět. Pokud se soubory mohou číst i jinak, než po řádcích, což se děje
velmi často, tak bych tyto zjednodušující konstrukce do jazyka vůbec
nedával.

Miloslav Ponkrác