[python] file.next() (bylo Buducnost Pythonu: lambda, map, filter)

radek py.cz na svarz.cz
Úterý Listopad 14 16:48:23 CET 2006

> Problém je v tom, že zadrátovat do jazyka konstrukci, která ušetří
> několik písmenek je sice praktické, ale nedobré. Nechť je prostě všechni
> vidět. Pokud se soubory mohou číst i jinak, než po řádcích, což se děje
> velmi často, tak bych tyto zjednodušující konstrukce do jazyka vůbec
> nedával.

Presne tak, priklady, jak by to vypadalo jinak:

#cteni po radcich s defaultnim line oddelovacem (jak je ted)
for line in file("data.txt").lines():

#cteni po radcich, ktere jsou oddelene oddelovacem <br>
for line in file("data.txt").lines("<br>"):

#cteni po UTF znacich
for char in file("data.txt").chars():

#cteni po bytech
for byte in file("data.txt").bytes():

Navic by ty metody s defaultnim parametrem mohly byt propagovane jako
atributy, tedy napr.:

for line in file("data.txt").lines:

Radek