[python] OT: Pridat nebo odebrat? (bylo Buducnost Pythonu: lambda, map, filter)

superman feed na centrum.cz
Úterý Listopad 14 23:32:10 CET 2006

> ad bulvár) Ono zase učit se půl roku jazyk, je docela o hubu... Ten
> jazyk může být výborný, pěkný, efektivní ale pokud se vůbec základy musí
> člověk učit v řádech týdnů a měsíců, pak to musí studovat nebo mít hodně
> velkou touhu nebo hodně velkou trpělivost

No řekněme, že se nebavíme o základech, ale o slušném zvládnutí jazyka.
Takové C++, nebo Ada jsou přesně takové jazyka, ale oba dokáží mnoho
pomoci pokud je znáte. Ada tedy o dost víc.

> ad PHP) v PHP je ten problém že PHP nemá žádnou koncepci , všechno to
> dělají kodéři. Proto je objektový model v PHP takový jaký je (2 roky
> nevyřešené bugy, chyby prohlášené za vlastnosti apod.) apod. I spousta
> lidí, kteří v PHP dělají profesionálně nebo aspoň polo o tom prohlašují,
> že je to zprasený jazyk. Základy jsou sice pěkné, ale pak už to jde z
> kopce. A tím pádem PHP ztrácí svou budoucnost.

Je to zprasený jazyk, ale vezměte si, že:

1) vzniknul jako sada skriptů v Perlu

2) kohosi z obchodním duchem napadlo, že by to mohl být pěkný jazyk

3) ten někdo chtěl zkopírovat Céčko (samozřejmě cosi z Perlu tam zůstalo)

4) pak ten někdo začal kopírovat Javu

Objektový model PHP je zprasený kopírováním Javy. Neříkám nic proti
Javě, ale dynamicky typovaný jazyk nemůže bez rozmyslu přenést model ze
staticky typovaného jazyka. Objektový model je chybový, a každá verze se
chová v detailech jinak.

PHP ale rozhodně budoucnost neztrácí, podle mě to Python má nahnuté
daleko víc. Dokud PHP bude mít svou obrovskou základnu hotového kódu a
obrovskou základnu velmi levných vývojářů a dokud si tyhle výhody PHP
nezničí příliš velkou nekompatibilní změnou v budoucnu, tak to přežije
všechno.

Zato Python se teprve prosazuje v mnoha podnicích, ale výsledky už si
ničí porušením kompatibility.

Jinak můžu říct, že jsem o PHP napsal knihu, několik seriálů, spousty
odborných článků a dokonce knihu, ale největším problémem pro mě je
vybrat verzi PHP, která by nebyla moc bugovitá. Stabilita PHP jde prudce
dolů, toho si začali všímat dokonce i neprogramátoři.

PHP je také geniální v tom, že je to jediný rozšířený jazyk bez
debuggeru a bez možnosti nějaké binární formy, takže je dokonale open
source.