[python] py2exe problm

Petr Mach gsl na seznam.cz
tvrtek Z 21 18:27:18 CEST 2006

> Trochu mě to zklamalo, protože ne vždy člověk chce distribuovat zdrojové
> kódy a ne vše chce dávat jako open source. A hlavně potřebujete něco co
> je nezávislé na tom, jestli je, nebo není naintalován interpretr pythonu.
>
> Jak tyto problémy vlastně řešíte vy? Jak vyrábíte verze, které
> nepotřebují nainstalovaný python? Já bych hrozně rád vyvíjel v pythonu a
> nahradil tak částečně vývoj v C++, prostě python se mi zdá velmi dobrý.
> Děkuji za podněty, rád bych python používal v maximální míře, ale tyhle
> věci mi dost brání.

Já to řeším tak, že distribuuji python upravený tak aby se nemusel
instalovat a osekaný na potřebné věci jako součást programu v
podadresáři runtime, v kterém mám i gtk a všechny potřebné binární věci.

Samotný pythoní program (programy) šířím jako sadu pyc souborů. Každý v
samotnám podadresáři v jehož názvu je uvedena i verze programu, takže mi
to umožňuje snadno šířit nové či opravné verze programu (pyc soubory)
bez nutnosti distribuce celého runtime (cca 99% velikosti programu) a s
tím, že uživatel nepřijde o starší verzi.

Podívej se na screenshot, jak to asi vypadá.

Je to spolehlivé a jednoduché, prověřeno na it laicích. Chodí to na
všech počítačích. Instalace programu spočívá v rozbalení zipu kamkoli.
Spuštění programu spočívá ve spuštění baťáku v adresáři.

Návod na mobilní python který stačí rozbalit bez nutnosti instalace:

http://wraith.iglu.cz/python/pouzivani-mobilni.php

Petr Mach