[python] Tkinter - Záložky

Petr Nesládek petr.nesladek na seznam.cz
Středa Srpen 22 00:27:29 CEST 2007

> Od: regnarG <regnarg na seznam.cz>
> Předmět: Re: [python] Tkinter - Záložky
> Datum: 21.8.2007 12:42:33

> jako panely u Mozzily Firefox a některých dalších prohlížečů). Na něco jsem už
> přišel, ale potřeboval bych nějaké jiné řešení, protože nevím jak to ošetřit,
> když jsou záložky delší než okno.
> >

> Dobrý den i Vám,
>    Tk samotné to neumí, ale jde to přes Tix (součást Tkinteru) nebo Pmw.
> Také jsem to kdysi zkoušel (než jsem přišel, že používání Tk nikam
> nevede, a naučil se PyGtk), ale problém delších záložek jsem nevyřešil,
> [...]

Patřím spíš k mlčící a poslouchcí většině, ale po "Výzvě 100" alespoň krátce rozšířím řady dopisovatelů:

PMW jsem ve stejné situaci použil jako první pokus - ale nelíbil se mi rozdílný vzhled některých ovládacích prvků -a přišlo mi to trochu "mohutné"

Jako Druhý pokus jsem zvolil Tix - v naději, že bude syntaktickými chováním stejně jednoduchý a identický jako Tkinter  -ale poměrně mě zklamal odlišnostmi od toho co jsem očekával a i poměrně nedostatkem dokumentace.

Poslední  a nejlepší co jsem nakonec použil byl bwidget - rozšíření Tcl/Tk Existuje jako PyBwidget - ten se choval "nejpřirozeněji" a byl jsem s ním celkem spokojený. (http://tkinter.unpy.net/bwidget/) obashuje v sobě jak pythonýrské rozhraní, tak podpůrný Tcl - jen jej při instalaci umístí jinam , než je původní Tcl/Tk - ale na funkčnost to nemá vliv.

Verze Pybwidget 1.0.2-1.0.7 měla ještě chybu v Tree - v návratu hodnot z metod xview a yview, ale nevím jestli je publikována novější - opravil jsem to "namístě".

Celý balík jsem finálně "kompiloval" pyinstallerem - jen bylo nutné dodat mu některé části Tk a ten dodatečný adresář Bwidgetu -ale funguje bezvadně.

Existuje ještě pod Tcl rozšíření Iwidget - ve části widgetů se překrývá s Bwidgetem, ale nemá "Py-interface" - informace pochází od uživatelů R-project.

V konečném řešení, ale souhlasím s regnarG, a pro větší aplikace je asi lepší postupně přejít na nějaký "vyšší" - modernější GUI - já jsem se  začal poohlížet po wx.

Petr