[python] Procházení souboru cyklem

Martin Stiborský martin.stiborsky na gmail.com
Středa Srpen 29 20:57:38 CEST 2007

Zdravím, pokud by si někdo našel čas, měl bych pár otázeček :)

Potřeboval jsem si napsat skript, který projde txt soubor a najde v něm kus
textu, který je označen nějakými značkami.
Příklad:

Text text text text ....
:tohleChci:
Tady tenhle text chci vyseparovat :)
:/tohleChci:

To je myslím jasné. Idea byla tedy taková, že budu texťák procházet po
řádcích a jakmile cyklus zakopne o start značku, začne returnovat všechno
další až do end značky.

Realizace byla horší.

A) Není mi jasná jedna věc.

def source_text(self,SOURCE):
	text = file(SOURCE, 'r')
	lines = text.readlines()
	count = len(text.readlines())

Když udělám len na text.readlines() , tak se objekt text nějak mění ? Asi
jo, protože print text.readlines() vypíše prázdné pole.
Abych si zachoval textový obsah, vytvořil jsem proměnnou lines =
text.readlines(). Tu už ale nemůžu procházet pomocí readline(), takže
podmínku pro testování řádku na shodu se START_TAG nebo END_TAG musím
vyřešit jinak ...

B) nebylo by to všechno jednodušší pomocí regulárního výrazu ? Chci to
vyzkoušet hned co dořeším/e tohle ... Moc jsem s nimi ještě nepracoval, to
bude kovbojka :)

S přáním hezkého dne
Martin Stiborský
jabber: stibi na njs.netlab.cz