[python] Vracení dat se jménem.

Jakub Vojáček Jakohv na seznam.cz
Neděle Únor 25 20:02:08 CET 2007

Ahoj

Moc jsem nevěděl jak tohle vlákno pojmenovat tak sory.

Dělám na programu, do kterého zadáte některé udaje o trojuhelníku (výška, strany, úhly) a na základě těchto udajů program spočítá ostatní data.
Mám třídu a v ní funkci počítej. V ní je proměnná typ ve které je uloženo o jaký druh trojúhelníku se jedná. například "usu"
a slovník, který vypadá například takto: {"a":7,"alfa":30,"beta":90} a typ = "usu"
Takže takle vypadají vstupní data. A ted jak je zpracovat. Mohl bych udělat spousty podmínek typu:
if slovnik == ["a","alfa"];if slovnik == ["a","b"];...;
Ale těch "if" by bylo spoustu a mohl bych v nich udělat chybu. Spíš by to chtělo něco funkci:
def usu(self,uhel1,strana,uhel2):
    #pocitani
    #return hodnoty
tato funkce může spočítat velikosti zbývajicích stran, ale neví, jestli je tohle strana "a", nebo "b". Proto bych potřeboval poradit jakým způsobem tohleto řešit, jestli nakonec nebudu muset psát řešení pro každou možnou variantu. Snad jsem to vysvětlil dobře .
Děkuju za každou pomoc a sory že otravuju, ale už fakt nevim:(:(

Blujacker