[python] získání IP adresy

Vladislav Ludík vlada na ludik.cz
Neděle Červen 3 10:19:06 CEST 2007

Tvoje kritika není zrovna moc přínosná a ani mi nepomáhá.
> CO TO MA SPOLECNEHO S VAZANIM SE NA JEDNU KONKRETNI IP ADRESU? TO TO
> NEMAS ZABEZPECENO JINAK?
>
> -jkt

Problém není v zabezpečení. Ale pokud používám choulostivá data (
načítám je ze zabezpečené databáze) tak je nemůžu nechat na pospas jiným!

Takže pokud mi chceš a umíš pomoci, konkrétní případ:

/class Login:
    def check(cls, fn):
        def _check(self, *args, **kwargs):
            if cherrypy.session.has_key('userid'):
                # Uživatel je zalogován; povol přístup
        return fn(self, *args, **kwargs)
        else:
                # Uživatel není zalogován.
                # Podívej se, zda se zrovna nepokouší připojit
        try:
                    submit = kwargs['login']
                    user = kwargs['loginUser']
                    password = kwargs['loginPassword']
                except KeyError:
                    # Ne, to nebyl pokus o zalogování. Pusť uživatele
                    # na stránku.
                    return self.loginPage(cherrypy.url())

        # Nyní zkontroluj user id podle user a password
        userrights = self.getUserId(user, password)
        if userrights is None:
                    # Chybný username nebo password
                    return self.loginPage(cherrypy.url(), 'Neplatné
jméno nebo heslo.')
                # Uživatel je zalogován, uložím userid v sessions
                cherrypy.session['userid'] = user

                return fn(self, *args, **kwargs)

    return _check
    check = classmethod(check)
/

Tohoto mechanizmu používám při volání zabezpečených stránek, kde
příchozího ověřuji v modulu /getUserId(user, password)
/
Jsem v lokální síti spolu s dalšími uživateli, kteří se také připojují
na stejné stránky, ale pod svým jménem a heslem.
Po skončení práce se odhlásím. O.K. Co se ale stane, když zavřu
prohlížeč a neodhlásím se?
Do doby, než session vyhnije na čas si někdo otevře přihlašovací stránku
a ejhle:
Je bez přihlášení zalogován na mém přihlášení. To je ten problém, který
řeším a zatím nevím jak.
IP, popřípadě MAC nebo něco na stránkách, co permanentně ověřuje, zda
jsem to stále já by asi zabránilo cizímu použít moje přihlášení.
Nebo úprava v programu Login, viz výše.

Nějaký konkrétní nápad ?

VL