[python] získání IP adresy

Jan Kundrát jkt na gentoo.org
Neděle Červen 3 14:06:25 CEST 2007

Vladislav Ludík wrote:
> Tohoto mechanizmu používám při volání zabezpečených stránek, kde
> příchozího ověřuji v modulu /getUserId(user, password)
> /
> Jsem v lokální síti spolu s dalšími uživateli, kteří se také připojují
> na stejné stránky, ale pod svým jménem a heslem.
> Po skončení práce se odhlásím. O.K. Co se ale stane, když zavřu
> prohlížeč a neodhlásím se?

HTTP *neni* stavovy protokol, proto v principu neni moc spolehlivych
zpusobu, jak odlisit "nove pusteni browseru" a "Franta si odskocil na
toaletu".

> Do doby, než session vyhnije na čas si někdo otevře přihlašovací stránku
> a ejhle:
> Je bez přihlášení zalogován na mém přihlášení.

Moment, odkud tam ten clovicek pristupuje? Pokud je to ze stejneho
prohlizece (mysleno se stejnym/sdilenym ulozistem cookies etc) na
stejnem stroji, tak nemas absolutne zadnou moznost, jak to vyresit,
krome otravovani uzivatelu snizenim timeoutu pro sessions.

Pokud je to na druhou stranu treba z nejakeho jineho stroje, zrejme
sessions pouzivas spatne.

> To je ten problém, který řeším a zatím nevím jak.
> IP, popřípadě MAC nebo něco na stránkách, co permanentně ověřuje, zda
> jsem to stále já by asi zabránilo cizímu použít moje přihlášení.

Bohuzel, nic takle zazracneho neni.

Hezky den,
-jkt

--