[python] Ulozeni souboru jako jiny uzivatel

mtip mtip na atlas.cz
Pátek Červen 8 10:16:30 CEST 2007

JK> Ne, neni zadny zpusob, jak si (jakekoli) aplikaci na chvilicku zvysit
JK> prava bez znalosti nejake specialni veci (rootovo heslo, nejaky
JK> klic,...) ci pomoci externiho suid programu.

JK> Pokud te dobre chapu, chtel bys v ramci sveho pythoniho skriptu overit,
JK> jestli "nekdo pracuje jako administrator", a pokud ano, najednou procesu
JK> navysit prava. To samozrejme nejde.

JK> -jkt

Chtel jsem to provest takto:
1. Zalozit noveho uzivatele napr. myadmin (administrator aplikace - ne root) a pod
nim vytvorit adresar, ktery ma prava pro ostatni read.
2. spustit aplikaci v pythonu jako nobody
3. bezny uzivatel nobody muze pouze cist soubory
4. po prihlaseni v aplikaci administrator aplikace muze menit soubory
(jinymyi slovy potrebuji jej prihlasit k souborovemu systemu jako myadmin)
login a heslo samozrejme znam, jde o to, kam ho bezpecne ulozit a jak
mam tu zmenu prav provest a pokracovat v scriptu.

--
Mirek N.