[python] Ulozeni souboru jako jiny uzivatel

Michal Vyskocil michal.vyskocil na gmail.com
Pátek Červen 8 10:36:53 CEST 2007

> 4. po prihlaseni v aplikaci administrator aplikace muze menit soubory
> (jinymyi slovy potrebuji jej prihlasit k souborovemu systemu jako myadmin)
> login a heslo samozrejme znam, jde o to, kam ho bezpecne ulozit a jak
> mam tu zmenu prav provest a pokracovat v scriptu.

Muzes pouzit sudo.

1.) jako root napises visudo (je mozna i prima editace sudoerrs, ale tento
nastroj mj. kontroluje syntaxi)
2.) napises
nobody ALL = (myadmin) NOPASSWD: /cesta/ke/skriptu
# ALL je povoleni teto akce ze vsech pocitacu, muzes je omezit pouze na
hostname jednoho ci vice konkretnich
3.) ulozis soubor a pokud jako uzivatel nobody zadas
sudo /cesta/k/myadmin_skriptu
sudo jej spusti pod uzivatelem myadmin. Tag NOPASSWD zajisti, ze nemusis
zadavat heslo, takze jej takto muzes jednoduse spustit primo ze skriptu

Snad jsem tu gramatiku souboru moc nepopletl ... vice viz man sudoers
--
best regards
Michal Vyskocil