[python] Začátek s programováním na webu

Miloš Kozák milos.kozak na lejmr.com
Neděle Březen 18 18:35:22 CET 2007

Zdravím,

již celkem dlouhou dobu programuji v PHP a pocítil jsem potřebu zkusit
něco nového. Zároveň již delší dobu pokukuji po pythonu.

Potřeboval bych však poradit. U PHP jsem si zvykl na Smarty, PEAR a pár
dalších frameworků, na webu python.org jsem našel pár alternativ, ale
žádná z nich mi nepřišla, jako adekvátní, v podstatě jsem to tak prolétl.

V momentální době bych chtěl začít psát program, který by přes web
administroval webserver, s tím se však objevuje pár otázek.
Celý tento systém bych chtěl napsat v pythonu, bude zde potřeba
zapisovat do souborů umístěných na pevném disku, když jsem nastudovával
ZOPE přišlo mi, že to asi nebude příliš jednoduché.
Popř spouštět extérní programy.
Dále bych chtěl nějaký interface k databázím, kdyby jsem někdy změnil DB
backend, abych nemusel přepisovat komplet systém a aby již byla za mně
vyřešená zpráva chyb, jako je v PEAR.

Omlouvám se za rozevlátost příspěvku, ale je to mou neznalostí v této
oblasti. Byl bych všem velmi vděčen za každý podmět.

miloš