[python] Formárt data pro uložení do databáze

superman feed na centrum.cz
Čtvrtek Listopad 22 12:06:07 CET 2007

Já si naopak myslím, že unixový timestamp není ani zdaleka ideální
formát pro datum a čas pro databázi. Proč ne:

1) Velmi malý rozsah datumu a času - ani pro relativně nedávné
historické události, a nebo pro relativně blízkou budoucnost (rok 2039)
už jej nelze použít.

2) Omezená přesnost - mnohé databáze jsou schopny uložit datum a čas s
přesností plus mínus tisíciny sekundy - to unixovým timestamplem
nedosáhnete (pokud to nebude reálné číslo).

3) Pokud budu hnidopich - nejsou tam řešeny problémy typu přestupná
sekunda, a další, každý systém rozebírá počet sekund trochu jinak.

Miloslav Ponkrác