[python] Funkce o nezn�m�m po�tu parametr�

Filip Štědrosnký regnarg na seznam.cz
Neděle Listopad 25 15:24:15 CET 2007

On Ne, lis 25, 2007 at 03:27:50 +0100, Pavel Pinkava wrote:
>    Mám dotaz, v dokumentaci se na nic podobnýho nemù¾u doklikat, tak se
>    ptám zde. Mo¾ná, ¾e je to jenom triviální zále¾itost a moc nad tím
>    pøemý¹lím, èím¾ nejsem schopen pøíjít na správné øe¹ení.
>    Jak vytvoøit funkci o n-parametrech, ¾e bych pøi ka¾dém pou¾ití této
>    funkce zpracovával neznámý poèet prvkù. Pùvodnì jsem zamý¹lel pøedávat
>    pole s urèitými hodnotamy, ale stále se mi nedaøí. Nechci po Vás
>    øe¹ení, jenom nakopnutí urèitým smìrem.
>    Dìkuji, s pozdravem
>    Pinkava Pavel

Zdravím
Základem je zvládnout práci se seznamy (list), předání parametrů je
již triviální. Pokud napíšete:
def funkce(*argumenty):
    #...

tak po zavolání funkce s libovolným počtem parametrů bude
proměnná argumenty obsahovat jejich seznam. Ten lze
například projít forem a něco s ním provést. Následující
funkce vypíše všechny své parametry:

def vypis(*co):
    for i in co:
        print i