[python] chameleon v pythonu

superman feed na centrum.cz
Úterý Duben 1 13:31:24 CEST 2008

Zdravim,

Ne, využití tohoto opravdu není nikdy potřeba pro běžný program. Vždy to
jde vyřešit systémověji, lepší architekturou. Jakmile někdo toto
používá, většinou je samotný program plný totálních prasáren a
architektura programu nula.

 >PHP neni az tak sileny jazyk, jen dost trpi nekoncepcnim vyvojem
(kouknete kolik je tam aliasu profunkce, jake jsou zmeny do PHP6).

PHP trpí několika věcmi:

1) Snahou autorů PHP očesat PHP natolik, aby vydělávali na svých
komerčních zájmech. Proto bylo v PHP ve verzi 4 odňata možnost kompilace
do binárního kódu (něco jako .pyc a .pyo soubory v Pythonu), a proto
zmizel z PHP debugger a řada dalších věcí. Můžete si pak kompletní verze
koupit. :-) Znáte jiný běžný jazyk (Perl, Python, Java, ...), která by v
základním balíku neměla kompilaci do binárky, a aspoň blbý základní
debugger? PHP nemá nic z toho, ale dřív měl.

2) PHP nebylo navrženo jako programovací jazyk, ale nakonec se z toho
vyvinul.

3) Autoři PHP nejdříve milovali Perl a ládovali do PHP Perl a Céčko. Pak
si zamilovali Javu a zkazili PHP některými věcmi v OOP, které jsou v PHP
jako pěst na oko, aby je teď složitě napravovali. A neustále se někam a
k něčemu přiklání.

4) Autoři nejsou s to ani dnes navrhnout nějakou koncepci PHP - něco
nařídí, pak se k tomu zase vrátí. PHP už nejsou kompatibilní mezi sebou
ani v rámci minor verzí.

 >chtelo by to poradneho vudce, jako je Larry Wall.

Ještě to tak by scházelo!!! Málem jsem se pokřižoval, ač nejsem pověrčivý.

Miloslav Ponkrác