[python] [Python]=seznam objektu v QTabWidgetu

Petr Vanek petr na scribus.info
Úterý Duben 29 10:41:49 CEST 2008

> tabList = []
>     for x in range(self.ui.questionTabs.count()):
>         tabList.append(self.ui.questionTabs.widget(x))
>
> Jako skladiště tabů jsem prozatím zvolil pythonovský list,
QObjectList
> z Qt ještě prozkoumám, abych se přiznal, tak to že Qt má vlastní
> datové typy je pro mne novinkou :)
> Že se k jednomu tabu dostanu přes číselný index jsem věděl, tak
> nechápu, že mě hned nenapadlo dát to do smyčky ... asi jsem až moc
> hledal už nějakou hotovou funkci ...

oni v Trolltechu uvažují asi nějak takhle (podle Qt konfery soudě):
když už něco nacpu do qtabwidgetu, tak vím, co tam dávám. A proto si
to nejspíš někde poznamenám, takže na to není potřeba speciální
funkce. Navíc se to v C++ dá elegantně napsat pomocí foreach makra.

Qt zavádí hromadu vlastních typů/konstrukcí, které mají ekvivalent v
standardních knihovnách různých jazyků (v případě vazeb na jiné
než C++) a osobně v tomhle případě rozdíl mezi [] a QObjectList()
nevidím. Kromě toho, že je druhá varianta delší na psaní. {zde
vložte příspěvek páně Supermana, který bude jistě následovat,
přičemž nepochybuju, že bude poučný;)}

Stejně tak se dají obejít různé QMapy, QPairy a QHashe, které jsou v
C++ pekelně pohodlné, ale v Pythonu trošku nadbytečné.

petr