[python] [Python]=seznam objektu v QTabWidgetu

superman feed na centrum.cz
Úterý Duben 29 13:42:27 CEST 2008

 >{zde vložte příspěvek páně Supermana, který bude jistě následovat,
přičemž nepochybuju, že bude poučný;)}

Tak teď jsem se nasmál, tohle jsem nečekal.

On je Python a C++ tak odlišný, že se to nedá srovnávat. A Qt byla
původně pro C++. Navíc pro C++ je problém, že kromě všeho musíte taky
uhlídat všechny pointery, nemá garbage collector. Podle mého by bylo
nejlepší, kdyby Python měl svou nativní grafickou knihovnu, kde by se
nemusel přizpůsobovat C++ jazyku. A nebo alespoň "pythonovštěji" obalené
Qt a wxWidgets. Moc bych si to přál já sám.

Ale jinak já do Qt nekecám. Nepoužívám ho, a to ze dvou důvodů. První je
nevyhovující licence, druhá je ta, že Qt není čisté C++ a nedá se přímo
přeložit C++ kompilátorem. Třetí je to, že Qt používá zlomeček možností
C++ a čtvrté je to, že Qt je na štíru s ošetřováním chyb a mnohé metody,
které mohou selhat vůbec nevrací žádnou chybovou informaci. Ale jinak je
Qt príma. :-)

Miloslav Ponkrác