[python] Qt a data (text) z widgetů

Petr Vaněk petr na scribus.info
Úterý Duben 29 18:15:03 CEST 2008

On út 29. dubna 2008, Martin Stiborský wrote:
> Zdravím, opět otravuju, ale už mám toho plné brejle ..
> Co se týče procházení taby, na které jsem se včera ptal, všechno
> funguje, jsem spokojen ... Teď když umím každý tab zvlášť ve smyčce
> zpracovat, tak bych potřeboval z widgetů v tabu (QTextEdit, QLineEdit,
> QRadioButton, atd.) vytáhnout jejich data, většinou zadaný text. Jak
> tohle teoreticky řešit ? Opět jsem se k jednotlivým widgetům dohrabal
> přes objekt tabu , který můžu předat zpracovávající funkci a
> children(), ale je to prasárna.

mohla by pomoct metoda inherits(), ktera je implementovana ve vsech potomcich
QObjectu. Je ale treba dodrzet presnou hierarchii trid.

> Rád bych uvedl konkrétní kód, ale to bych sem musel zkopírovat celý
> program. Pokud by se někdo chtěl kouknout, tak SVN je zde:
> http://code.google.com/p/moodleed/
> Je tam hafo chyb, chybí dodělat možnost překladu, musím předělat GUI,
> no práce je dost ..
>
> Úplně mi bude stačit teoretická rada, ať se ještě trochu potrápím ..

spis bych se zamyslel, jestli by opravdu nestalo za to drzet typy "otazek"
jeste nekde jinde s priznakem "co je to zac" - v nejake dalsi strukture - nez
jen v QTabWidgetu. Tim by pak odpadlo tohle zjistovani.

Nebo si vytvor pro typ otazky vlastni tridu/widget a to uz pak inherits()
snadno poznas.

A kdyz uz jsme u toho, tak mi stosovani otazek do tabwidhetu neprjde 2x
stastne. Spis bych si predstavil neco jako:

[seznam/list]splitter[widgety/QStackedWidget?]

ale to uz je opravdu jen na Tobe.

petr