[python] spousteni skriptu s admin pravy

Jan Fuchs fuky na sunstel.asu.cas.cz
Pátek Srpen 8 23:52:54 CEST 2008

Zdravím,
sudo samozřejmě uspěje i u lidí, jak říkáš: "konzole se štítících".

    a) pomocí příkazu visudo přidat následující řádek do /etc/sudoers:

        bracha    ALL=(ALL) NOPASSWD: /usr/bin/packageView.py

    b) pod nějakou pěknou ikonku dáš následující příkaz pro spuštění:

        sudo /usr/bin/packageView.py

Nyní Tvůj brácha klikne na ikonku a spustí se mu Tvůj pythonovský
skript s rootovskými právy aniž by musel zadávat rootovské heslo.

Nebo jsi chtěl něco jiného a jen jsem Tě špatně pochopil?

        S pozdravem Jan Fuchs

--

*   _    Žádný program není bezchybný, dokonalý ani nejlepší, *