[python] spousteni skriptu s admin pravy

slush slush na centrum.cz
Sobota Srpen 9 17:58:27 CEST 2008

> Ne je to vsechno v poradku, akorat jsem se chtel vyhnout zasahum do
> systemu. tohle by byl take zpusob ale mel jsem na mysli neco takoveho
> jako jsem videl v gnome. proste tlacitko "unlock" ktere po vlozeni
> admin hesla umozni vice funkci v programu. v tomhle pripade instalaci a
> odebrani balicku ktere ktere jsou pod userem nedostupne.

Zdravim,

Tlacitko "Unlock" funguje diky mechanismu PolicyKit v novych verzich Gnome
(nejsem si jisty, jak je to integrovane do KDE, nepouzivam). PolicyKit
umoznuje programu pod beznymi uzivatelskymi pravy volat pres DBUS metody z
procesu bezicim pod pravy roota.

Samozrejme to lze v pythonu realizovat, a bez zasahu do systemu. Je to jen
mozna nad ramec rozsahu programu, o ktery se pokousite.

S pozdravem
Marek