[python] Hledam kolegu

superman feed na centrum.cz
Sobota Únor 2 21:30:34 CET 2008

> Pokukoval jsem po moznostech vetsich projektu. Narazil jsem napriklad na
> web epoptavka.cz, kde firmy poptavaji podle meho zajimave ukoly, ktere
> akutne potrebuji resit. Prohlizim i zahranicni burzy IT projektu,
> napriklad getafreelancer.com, ale ten je preplneny Indy, kteri jsou (kdyz
> to prezenu) ochotni delat za plat, za ktery ja bych se tak rano protahl. :-)

Všechny tyhle servery jsou od toho, aby se sehnal programátor za co
nejlevnější peníz. Ne vždy a ne všude, ale je to hodně o tom. Málokdy
tam seženete něco, co alespoň trochu stojí za to. Já to vůbec nesleduji.

> Obavam se ale upsat k nekolikamesicnimu projektu. Mam bolestne ziskanou
> zkusenost, ze zadavatel miluje jistotu, i kdyz za ni zaplati vic nez za
> nejiste naplanovanou hodinove uctovanou praci. Potrebuje vedet, KDY vec
> bude a KOLIK ho bude stat. Do naplanovani, realizace a splneni projektu
> je ale riskantni vstupovat osamocene. V pripade nejake (rodinne,
> zdravotni, jina zakazka) indispozice realizatora projekt stoji.

Zadavatel vždy za jistotu zaplatí víc. A každý chce podmínky i kalkulaci
předem, to je přirozené.

> Jazyky, ve kterych hlavne pisu, jsou Python a C a zcela je preferuju
> (kazdy na neco jineho, samozrejme), ale neni to podminkou. Mam rad az
> akademicky cisty pristup k reseni, kod stavim systematicky (aby
> s nim bylo pozdeji co nejmin prace), pouzivam svobodne softwarove
> prostredky. Mam zkusenosti s radou softwaru, CV vymenou.

Ono je skoro důležitější v jakém segmentu sw jste realizoval, než o
jazycích. Já píšu mnoho let v C++ (C jen když to opravdu nejde v C++),
mám za sebou projekty v Assembleru, Pythonu, Javě, PHP, databázích, a
ono je to stejně jedno, protože nový jazyk se naučíte rychle.

P.S.: Omlouvám se za off topic reakci, vím že mail nebyl určen mě. Když
tak mě okřikněte a já budu mlčet :-)

Miloslav Ponkrác