[python] Brainstorm request: Vyuka programovani na gymplu

Pavel Kosina geon na post.cz
Pátek Červen 6 07:53:50 CEST 2008

Svatý Vladimír napsal(a):
> Dělám v současné době učitele - tak ti nebudu radit, ale řeknu co my.

Já taky ;-)

> 1. Základy programování děláme v PHP - váže to na výuku webovek, potřebuješ
> k tomu jen napojení na internet a jedná se o jednoduchý jazyk. Od
> vyučujících  informatiky mám informaci, že začít např. Javou nedává dobré
> výsledky. /Z tohot důvodu se vrátili k Pascalu/.

Nevím, ale na pochopení algoritmizace mi připadá Python přehlednější. Je
vhodnější i co se týče "kultury" kodu (nutí vás to odsazovat), takže je
kod daleko čitelnější. Je vhodnější i v dalších věcech [1]. Nezatracuji
PHP, ale Python je jako první jazyk k programování vhodnější.
> 2. U nás se jedná hodně o výuku Excelu - tak potom makra.

Tak Excel už vůbec. Nejen že žáci mají apriori k Excelu vrozenou apatii
a nedůvěru, ale i vzhledem k nepřenositelnosti a speciálnímu zaměření
algoritmizace.

[1] http://macek.sandbox.cz/texty/prvni-jazyk-python/ ;-)

--
geon