[python] Brainstorm request: Vyuka programovani na gymplu

superman feed na centrum.cz
Pátek Červen 6 08:38:15 CEST 2008

Já třeba napíšu svůj názor

 >1. Základy programování děláme v PHP

To si nemyslím, že je vhodné, pokud cílem je naučit lidi programovat.
Pokud je cílem je nadchnout a rychle získat výsledky, pak ano, ale v PHP
se naučí špatným stylům, které se později těžko budou odnaučovat. I když
teď přeháním, pro základy programování a algoritmizace je podle mě PHP
silně nevhodné.

 >začít např. Javou nedává dobré výsledky. /Z tohot důvodu se vrátili k
Pascalu/.

Já už třeba na builderu.cz napsal, že Java jakožto jazyk, který všechno
emuluje něčím jiným není dobrý učební jazyk. Java je tak očesaný jazyk,
že skoro nic tam nejde přímo, ale opisuje se a emuluje se něčím jiným
pomocí velmi omezených prostředků, které Java má. Pro člověka s praxí to
není problém, ale pro začátečníka mu tak uděláte strašný bordel v hlavě.

Mimochodem, už jsem to všude psal - znám spoustu vynikajících
programátorů i javistů - ale žádný vynikající programátor nezačal Javou.
Ba dokonce neznám ani dobrého javistu, který by předtím nezačal a dlouho
nedělal s jiným jazykem. Java zkrátka není s to naučit lidi programovat.

 >2. U nás se jedná hodně o výuku Excelu - tak potom makra.

No to nevím, jestli je to správné učit lidi. Tím spíš, že se Office i
vše kolem něho v programátorském rozhraní neustále mění. Díky tomu jsem
já od toho časem utekl, protože už jsem neměl nervy s každou verzí
Office všechno znovu přepsat. Nehledě na to, že v Office jsou strašné
chyby, jakmile vyzkoušíte cokoli jiného, než jsou příklady z helpu, tak
většinou to často nefunguje. A nemusím chodit daleko ani do
programování, zkuste si ve Wordu třeba obyčejné hledání pomocí divokých
znaků a dát něco složitějšího - nefunguje, protože to je chybně
implemenetováno. Co nepoužívá 99% lidí, na to v Microsoftu nesáhnou a
ani nepřijdou na to, že by to nemuselo chodit.

 >3.Teprve po tomto bych volil Python.

Mě naopak Python přijde jako velmi vynikající pro začátek. Čistý jazyk,
výsledky vidíte hned, neprasí se tam jako v PHP, neobchází se všechno
třídou jako v Javě, jazyk je jednoduchý, srozumitelný, logický. Budu se
asi hádat, ale Python je pro začátek podle mě úplně super.

Miloslav Ponkrác