[python] Brainstorm request: Vyuka programovani na gymplu

slush slush na centrum.cz
Pátek Červen 6 13:39:10 CEST 2008

> Pokud je cílem je nadchnout a rychle získat výsledky, pak ano, ale v PHP
> se naučí špatným stylům, které se později těžko budou odnaučovat. I když
> teď přeháním, pro základy programování a algoritmizace je podle mě PHP
> silně nevhodné.

V tomhle musím souhlasit. Sice mám PHP rád a napsal jsem v tom i docela
rozsáhlé aplikace, ale lidé, kteří na PHP začali zpravidla píšou jako
prasata - z pohledu prehlednosti kodu i algoritmizace. Bohuzel jsem mel tu
cest "navazovat" na praci nekolika desitek PHP programatoru, coz mi
zpusobilo mnoho bezesnych noci.

Já už třeba na builderu.cz napsal, že Java jakožto jazyk, který všechno
> emuluje něčím jiným není dobrý učební jazyk.

Polozme si otazku, jestli je to dobre nebo spatne. Chceme se naucit vytvaret
robustni aplikace a algoritmy nebo se hrabat v pocitaci na nizke urovni a
primo komunikovat s HW? V tom prvnim pripade Java nema zadny problem, naopak
to "emulovani" (zapouzdreni) ma svoji filosofii.

Myslim, ze kdyby Java mela tak omezene prostredky, ze by napriklad bankovni
domy tuto platformu nepouzivaly. Naopak, existuje siroke spektrum
nejruznejsich aplikacnich serveru, portalu, CMS, DMS, nastroju integracni
vrstvy apod. Tyhle moznosti jsou vykoupeny plossi krivkou uceni.

Vzhledem k tomu, ze se bavime o uceni, tak souhlasim, ze Javu ne. Ale co
treba Groovy, zejo? :-)

>  >2. U nás se jedná hodně o výuku Excelu - tak potom makra.

Co treba OpenOffice a kdyz makra, tak v pythonu? ;) Excel opravdu nepovazuji
za vhodou platformu k nicemu mimo elementarnich operaci nad
maticemi/tabulkami dat.

Mě naopak Python přijde jako velmi vynikající pro začátek. Čistý jazyk,
> výsledky vidíte hned, neprasí se tam jako v PHP, neobchází se všechno

Neprasi, ale prasit muze. Viz globalni promenne, cross-class sdilene
promenne apod. Vetsina dostatecne flexibilnich jazyku ze sve podstaty
umoznuje bastleni. Je to spis o kulture programatoru, jestli se k tomu snizi
nebo ne.

Marek