[python] Brainstorm request: Vyuka programovani na gymplu

superman feed na centrum.cz
Sobota Červen 7 13:17:46 CEST 2008

> python jen "dela", ze string je class
To je úplně v pořádku co programovací jazyk předstírá, protože
programovací jazyk je tu od toho. Programovací jazyk je jen syntaktický
cukr nad stroják, nic jiného.

> [...]
> 'blabla'
> Traceback (most recent call last):
>   File "<stdin>", line 1, in <module>
> AttributeError: 'str' object has no attribute 'zzzmojefce'
>
> Protoze standardni chovani by samozrejme bylo:

> ...     def fce1(self):
> ...             return "nazdar1"
> ...     def fce2(self):
> ...             return "nazdar2"
> 'nazdar1'
> 'nazdar2'
>
> Nebylo by tedy lepsi, aby vsechno byla class a programator alespon
> mohl predpokladat, ze se vsechno chova stejne? ;)

Však se to chová stejně, ne? Jediná chyba je, že jazyk nepoznal
duplikaci názvu třídy, jinak je vše logicky postavená. Každá hodnota je
objektem, který mimo jiné má svojí třídu. Třída ovšem v dynamických
jazycích má jiný význam, než ve statických - tudíž je potřeba podle toho
posuzovat.

>      >Vzhledem k tomu, ze se bavime o uceni, tak souhlasim, ze Javu
>     ne. Ale
>     co treba Groovy, zejo? :-)
>
>     A proč?
>

> Argumenty pro Groovy (python-like jazyk v enterprise prostredi) jsem
> uz psal v jednom z prvnich mailu, tady jsem si jen chtel rypnout :).
Mě přijde, že Groovy je takový "truc podnik" Sunu. Že je to ze stejného
ranku jako "ne, my nebudeme používat nic odjinud, my prostě musíte mít
něco vlastního, i když je to horší, než to co existuje, a musíme a
musíme a musíme". A když bychom neměli, tak bychom umřeli a rozšlapeme
vám bábovičky. Někdy mám pocit, že je to nemoc, kterou trpí velké firmy,
Microsoft má také pár věcí, které byly vynalezeny jen proto, aby to
udělal Microsoft. Ale řekl bych, že v tomhle se Sun chová dětinštěji, a
nepustí tam nic, co by nebylo "not intended here".

> Chapu vsechny Vase argumenty, jen se snazim delat opozici. Kazdopadne
> to zacina byt OT, takze pokud nebude nejaka podnetna myslenka, hlasuji
> pro ukonceni flamu o jazycich. Minimalne do te doby, nez po zkouskovem
> poradne nastuduju Groovy + JBoss Seam :-).

Ok, nesouhlas je v poho. Jinak to studium je dobrý začátek pro budování
vlastní banky :-)

Miloslav Ponkrác