[python] Brainstorm request: Vyuka programovani na gymplu

slush slush na centrum.cz
Sobota Červen 14 00:48:35 CEST 2008

> Však se to chová stejně, ne? Jediná chyba je, že jazyk nepoznal
> duplikaci názvu třídy, jinak je vše logicky postavená.

> *chyba* *nepoznal*  *jinak je vse logicke*
... jsem rad, ze si rozumime :).

Mě přijde, že Groovy je takový "truc podnik" Sunu. Že je to ze stejného
> ranku jako "ne, my nebudeme používat nic odjinud, my prostě musíte mít
> něco vlastního, i když je to horší, než to co existuje, a musíme a
> musíme a musíme". A když bychom neměli, tak bychom umřeli a rozšlapeme
> vám bábovičky.

Ja to tak nevidim. Jednak Groovy neni vytvor Sunu (ikdyz se toho chytil a
podporuje ho), ale hlavne je logickym vyustenim situace, kdy je Java vhodna
na enterprise aplikace, ale neni v cem psat rychle prototypy a male
nastroje.

V praci jsme resili problem, co dat javovskym programatorum za nastroj k
prototypovani a k tvorbe malych doplnkovych aplikaci, protoze plna java je
prilis velky kanon. Je snad jasne, ze ucit programatory python a deployovat
ho na 100% java servery (a vyskolenou obsluhu, zajisteny support, zaplacene
vyvojove nastroje) je nesmysl. Navic co s aplikaci, ktera sice vznikla jako
mala, ale jeji vyznam se zvetsil? Prepsat z pythonu do javy? Dost velky
overhead.

Prave TADY je neco-jako-groovy idealni kombinace. Vsichni jsou spokojeni.
Programatori pisou ve skoro-jave, ale ma to bliz pythonu, provozaci jsou
stastni, protoze se stale staraji o java aplikace a do vyvojovych,
debugovacich a testovacich nastroju se jen pridaly pluginy pro groovy.

Z toho pohledu nevidim na groovy nic trucoidniho. Naopak, citim, ze Sun moc
dobre chape vyznam skriptovacich jazyku a nechce, aby mu ujel vlak.

Ok, nesouhlas je v poho. Jinak to studium je dobrý začátek pro budování
> vlastní banky :-)

Delam v bance :-D.

Marek