[python] Pythonův příklad

slush slush na centrum.cz
Čtvrtek Červen 12 23:06:40 CEST 2008

Ahoj,

prijde mi trochu zvlastni, ze drive, nez vyresis jeden problem, uz tvoris
jiny. Pokud dobre vidim, mam v inboxu cca 3 vlakna, kde se resi nejaky Tvuj
problem s programovanim, na ktere jsi jeste neodpovedel. Prijde mi to vuci
lidem, kteri se Ti snazi pomoct prinejmensim nefer.

Reseni soucasneho problemu:

pocet = input('Zadej pocet nanuku: ')
cena = input('Zadej cenu jednoho nanuku: ')
print "Zadal jsi pocet nanuku %d pri cene za kus %.2f" % (pocet, cena)
print "Celkova cena nakupu je %.2f" % (pocet*cena)

Nevim, jestli rozumis konstrukcim %.2f. Jedna se o formatovani cisel ve
funkci print, kde rikas, ze se jedna o typ float (tedy cislo s plovouci
desetinnou carkou) a ze za desetinou carkou (teckou) se maji zobrazit prave
dve cislice (halere).

Marek