[python] Pythonův příklad

Jarek Krcmar krcmar1 na volny.cz
Čtvrtek Červen 12 23:21:32 CEST 2008

Zdravím,

toto je právě úloha, kterou jswem dostal, ale asi jsem přestřelil, když jsem určil cenu za kus s desetinnou čárkou.

Je možné, že jsem už některé maily nadobro odstranil, proto se k nim nemohu vyjadřovat. Tímto se omlouvám.

Jarek

  ----- Original Message -----
  From: slush
  To: Konference PyCZ
  Sent: Thursday, June 12, 2008 11:06 PM
  Subject: Re: [python] Pythonův příklad

  Ahoj,

  prijde mi trochu zvlastni, ze drive, nez vyresis jeden problem, uz tvoris jiny. Pokud dobre vidim, mam v inboxu cca 3 vlakna, kde se resi nejaky Tvuj problem s programovanim, na ktere jsi jeste neodpovedel. Prijde mi to vuci lidem, kteri se Ti snazi pomoct prinejmensim nefer.

  Reseni soucasneho problemu:

  pocet = input('Zadej pocet nanuku: ')
  cena = input('Zadej cenu jednoho nanuku: ')
  print "Zadal jsi pocet nanuku %d pri cene za kus %.2f" % (pocet, cena)
  print "Celkova cena nakupu je %.2f" % (pocet*cena)

  Nevim, jestli rozumis konstrukcim %.2f. Jedna se o formatovani cisel ve funkci print, kde rikas, ze se jedna o typ float (tedy cislo s plovouci desetinnou carkou) a ze za desetinou carkou (teckou) se maji zobrazit prave dve cislice (halere).

  Marek