[python] Brainstorm request: Vyuka programovani na gymplu

superman feed na centrum.cz
Sobota Červen 14 01:19:44 CEST 2008

>     Mě přijde, že Groovy je takový "truc podnik" Sunu. Že je to ze
>     stejného
>     ranku jako "ne, my nebudeme používat nic odjinud, my prostě musíte mít
>     něco vlastního, i když je to horší, než to co existuje, a musíme a
>     musíme a musíme". A když bychom neměli, tak bychom umřeli a rozšlapeme
>     vám bábovičky.
>

> Ja to tak nevidim. Jednak Groovy neni vytvor Sunu (ikdyz se toho
> chytil a podporuje ho), ale hlavne je logickym vyustenim situace, kdy
> je Java vhodna na enterprise aplikace, ale neni v cem psat rychle
> prototypy a male nastroje.

Sun by nikdy nepřipustil přijetí čehokoliv co by mělo využití mimo Javu
(z emocionálních a dětinských důvodů - nic racionálního), a logicky mohl
přijmout pouze řešení Java only - proto mluvím o truc podniku Sunu.

Na druhé straně skriptovací nástroj není od věci na každé platformě - ze
stejného důvodu třeba v unixu je standardem dvojice Céčko + shell.

> V praci jsme resili problem, co dat javovskym programatorum za nastroj
> k prototypovani a k tvorbe malych doplnkovych aplikaci, protoze plna
> java je prilis velky kanon. Je snad jasne, ze ucit programatory python
> a deployovat ho na 100% java servery (a vyskolenou obsluhu, zajisteny
> support, zaplacene vyvojove nastroje) je nesmysl. Navic co s aplikaci,
> ktera sice vznikla jako mala, ale jeji vyznam se zvetsil? Prepsat z
> pythonu do javy? Dost velky overhead.

Jasan, ale to je o kontextu. Zde se řeší jaký jazyk naučit začínající
programátory = lidi nepřivázané k žádné konkrétní technologické
platformě, a vybrat ze široké, naprosto ničím neomezené palety pro ně to
nejlepší.

Zatímco v případě, kdy jste ve firmě, tak preference jsou jinde.
Udržovat co nejmenší počet technologických platforem, a je nesmysl si je
rozšiřovat, není-li to nutné a vyváženo výraznými kladnými efekty. Pak
je volba groovy úplně o něčem jiném.

> Z toho pohledu nevidim na groovy nic trucoidniho. Naopak, citim, ze
> Sun moc dobre chape vyznam skriptovacich jazyku a nechce, aby mu ujel
> vlak.
Já tam tu trucoidnost vidím velmi jasně. Sun chápe význam skriptovacím
jazyků, ale trucovitě si MUSEL za každou cenu vytvočit jazyk vlastní.

Miloslav Ponkrác