[python] Guido o funkcich reduce(), filter() a map() v Python 3000

superman feed na centrum.cz
Středa Červen 25 16:14:56 CEST 2008

Proč by musel být každý projekt neustále přepisován? Ba právě naopak!!!
Betonově stabilní programy a kód získáte tak, že máte mnoho let
nepřepisované programy, do kterých se zasáhne jen v případě nalezené
chyby, jinak ne!

Dotaz: Jak moc byste věřili letadlu a byli ochotní s ním letět, kdybyste
věděli, že programy v palubním počítači jsou neustále zahazovány a
přepisovány? Já osobně bych do něj nenasedl.

Dotaz: Proč v kosmonautice se stále používá 20 i více let starý hw a
programy?

Dotaz: Proč ve velké byznyse a nadnárodních firmách běží desítky let
starý sw, často ještě v COBOLu?

Dotaz: Máte pocit, že v dnešní době, kdy se vyrábějí výrobky s čím dál
rychlejší řadou modelů, verzí programů apod.. se oproti minulosti
zvýšila kvalita elektroniky a sw? Tedy třeba, že dřív mi lednička
vydržela 30 let, takže dnešní vydrží 60. Že dnešní neustále přepisované
firmwary v mobilech způsobují, že máme čím dál stabilnější mobily. A že
dnešní programy jsou promyšlenější a kvaitnější a spolehlivější?

Pro zamyšlení: Proč se nezahazuje linux kernel, ale stále se pokračuje
ve 20 let starém kódu? Nápověda: Jak by asi Linux byl spolehlivý, kdyby
se postupovalo metodou "kompletního přepisování projektu" jak navrhuje
David?

Atd. atd..

Miloslav Ponkrác