[python] Guido o funkcich reduce(), filter() a map() v Python 3000

Jan Kundrát jkt na gentoo.org
Středa Červen 25 17:46:33 CEST 2008

Superman ma samozrejme ve vysledku pravdu, ale jenom pro informaci, ta
situace neni zas tak cernobila.

superman wrote:
> Dotaz: Proč v kosmonautice se stále používá 20 i více let starý hw

Protoze jsou zname jeho chyby a napr. odolnost proti "ruznym formam
kosmickeho zareni".

> a programy?

Kdyz uz jsme v tom, tupe prejimani stareho kodu nemusi byt nutne vyhra,
viz napr. Mars Climate Orbiter [1], ktery dojel na tom, ze starsi HW
pouzival jine jednotky nez novy HW.

> firmwary v mobilech způsobují, že máme čím dál stabilnější mobily.

Protipriklad, Nokia 6300 mi pada radove mene casto, nez to delal Siemens
C65 :-P.

> Pro zamyšlení: Proč se nezahazuje linux kernel, ale stále se pokračuje
> ve 20 let starém kódu? Nápověda: Jak by asi Linux byl spolehlivý, kdyby
> se postupovalo metodou "kompletního přepisování projektu" jak navrhuje
> David?

Zrovna linux kernel neni dobry priklad, jeho vyvoj je dost bourlivy a i
v dnesni "stabilni rade 2.6" se kriticke veci prepisuji celkem casto.

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Mars_Climate_Orbiter#The_metric_mixup