[python] Guido o funkcich reduce(), filter() a map() v Python 3000

Jan Bednařík jan.bednarik na gmail.com
Čtvrtek Červen 26 13:19:08 CEST 2008

Dne 26. červen 2008 11:38 superman <feed na centrum.cz> napsal(a):

> Ano, jak tu někdo uváděl - záruky jsou někdy buzzword.
>
> Nicméně této změně rozumím, protože je to snaha optimalizovat Oracle na
> lepší výkon.
>
> Myslím, že už jsem to tu někdy napsal - jakmile potřebujete
> optimalizovat na rychlost, jde všechno hezké stranou - udržovatelnost,
> kompatibilita, čitelnost kódu ....
>
> A že vnitřních změn v Oracle (kterou při optimalizaci na rychlost museli
> promítnout navenek) je hodně mezi verzemi.
>
> Vezměte to tak - jakýkoli luxus v programování něco stojí - je jedno,
> jestli mluvíme o zapouzdření do objektů, abstraktních rozhraní,
> [...]

Python je jazyk, který se používá v rychlostně kritických aplikacích.
Né úplně doslova, nejnáročnější komponenty se píší v C případně C++ a
Python slouží jako nástavba pro rychlý vývoj s těmito komponentami.
Ale i tak jsou nároky na jeho rychlost obrovské a to že jeho rychlost
převážně převyšuje ostatní interpretované jazyky je jeden z hlavních
důvodů, proč je Python tak rozšířený. Za zmínku stojí třeba Google,
které je postaveno převážně na kombinaci C/C++ a Python, stejně tak
Seznam.cz, nebo třeba serverová farma MMORPG hry EVE Online. Rychlost
je taky jeden z důvodů, proč se dělají některé změny v Python 3000 a
proč nebude donekonečna zachovávána zpětná kompatibilita.

Stejně stále nechápu, z čeho máte strach. Python už dnes není jen
Guido, ale stojí za ním poměrně velká nadace, sponzoři a vývojáři
Pythonu a komunita vývojářů v Pythonu. Guido neupravuje a ani nemůže
upravovat Python jen tak podle toho, co ho zrovna napadne. Ani změny
ve verzi Python 3000 nejsou jen jeho výmysl. Má sice poměrně velké
slovo, ale když by zblbnul, tak se bez něj obejdou. Proto bych se
nebál, že se z Pythonu stane nějaký nepoužitelný balast.

Honza