[python] Guido o funkcich reduce(), filter() a map() v Python 3000

superman feed na centrum.cz
Čtvrtek Červen 26 11:38:38 CEST 2008

Ano, jak tu někdo uváděl - záruky jsou někdy buzzword.

Nicméně této změně rozumím, protože je to snaha optimalizovat Oracle na
lepší výkon.

Myslím, že už jsem to tu někdy napsal - jakmile potřebujete
optimalizovat na rychlost, jde všechno hezké stranou - udržovatelnost,
kompatibilita, čitelnost kódu ....

A že vnitřních změn v Oracle (kterou při optimalizaci na rychlost museli
promítnout navenek) je hodně mezi verzemi.

Vezměte to tak - jakýkoli luxus v programování něco stojí - je jedno,
jestli mluvíme o zapouzdření do objektů, abstraktních rozhraní,
kompatibilita, čitelnost, snadnost programování, atd. atd. atd.. A pokud
jedete na maximální rychlost, tohle všechno stojí rychlosti v cestě. A
musíte se toho zbavit. Nicméně Python určitě není jazyk, který by se
používal v rychlostně kritických věcech.

Miloslav Ponkrác