[python] Vydání knihy o pythonu

Lukoko lukoko na gmail.com
Neděle Květen 18 17:28:41 CEST 2008

On 18 Kvě, 12:50, Honza Kral <Honza.K... na gmail.com> wrote:
> Zdravim vespolek,
> Slibil jsem napsat kapitolu o Djangu (delam senior programatora v
> NetCentru ;) ), mam i nejake zkusenosti s TeXem, ale na takovouto
> praci mi prijde mnohem vhodnejsi ReST, ten muze tvorit kazdy sam a
> neni potreba ani aby se vsichni ucili TeX, nebo aby to jeden clovek
> stale formatoval sam. Da se z toho udelat pak HTML, TeX nebo skoro
> cokoliv jineho.
>
> U kapitoly o webu to chce hlavne popsat WSGI a dalsi obecne veci, pak
> muzem zminit dva hlavni frameworky + treba ten zope, rozhodne bych se
> [...]

Máš pravdu. Nejdřív by jsme se měli dohodnout pro koho tak kniha
vlastně je. Z obsahu vyplývá, že by to mělo být pro začátečníky. Přeci
jenom 70 stran na syntaxi, datové typy a řízení běhu programu by mělo
i začátečníka naučit většinu důležitých věcí.

Na druhou stranu bych se nebránil tomu, aby některé kapitoly byly více
dopodrobna. Když už budeme psát o Pythonu, tak by se potom dalo psát o
různých použitích. Na webaplikace (Django, Zope, mod_python, cherrypy,
nebo tak podobně), potom v kapitole, kde by se psalo o gtkpythonu, by
jsme taky měli minimálně zmínit wxPython, a PyQt.

Prostě a jednoduše by se mi líbilo, aby to byla kniha, kde si každý
najde to svoje. Ať už se jedná o začátečníka, nebo někoho kdo už umí
programovat. Stejně tak aby ten, kdo umí hlavně webové záležitosti se
naučil něco o psaní pod gtk/wx/qt.

Teď jsem si ještě vzpomněl na Twisted. Kdo to nezná, tak to je
framework, který poskytuje nástroje nejen pro vývoj webu, ale nástroje
pro všechno možné i nemožné okolo sítí.

Jak to tak vypadá, tak každý známe o Pythonu to své a preferujeme jiné
knihovny a nástroje. Asi nejjednodušší bude, když to všechno dáme do
nějaké wiki a potom vybereme jenom to podstatné.

Lukoko

Skriptování a podobné věci se vejdou ke knihovnám jako jsou os a sys.