[python] Vydání knihy o pythonu

superman feed na centrum.cz
Neděle Květen 18 18:54:45 CEST 2008

Jsem lékař a chci léčit lidi a naprosto mě nezajímají všechny ty detaily
jako anatomie, nebo krevní oběh. Nepotřebuji to přeci znát, i když to
později asi ocením. To je k analogii.

Pane kolego, jste vedle. Jazyk C++ a jazyk Python jsou různé věci. Jazyk
C++ je mocný a efektivný systémový jazyk, ale neodpouští neznalosti.
Pokud nebudete vědět, co děláte, C++ se Vám krutě pomstí a Vy nebudete s
to uvést ani základní trochu větší program do chodu. C++ je formule 1,
která chce dobrého a znalého jezdce, jnak se ošklivě vybouráte. Proto
suma znalostí, které potřebujete ke zvládnutí C++ je dost velká, není to
jednoduchý jazyk, a MUSÍTE VŽDY VĚDĚT CO DĚLÁTE, protože zkoušení moc
nefunguje. Za odměnu Vám dává C++ efektivitu, prostředky a možnosti,
které jinde nejsou. Bez důkladné znalosti zákoutí C++ si nabijete ústa.
Tudíž z mnoha lidí co znám a naučili se úspěšně C++ pějí všichni na
Mistrovství v C++ jen chválu jako jednu z nejlepších knih pro
začátečníka v C++ - a plně odpovídající sumě znalostí potřebné pro
někoho, kdo umí v C++ programovat víc, než program Hello world. Jste
první stěžovatel.

Naproti tomu Python je jednoduchoučký primitivní jazyk (oproti C++).
Leccos si můžete i bez knížky vyzkoušet celkem bez nějakého nebezpečí,
že nijak zvlášť narazíte, a možnost způsobení větší škody v Pythonu je
asi tak o osm řádů menší, než v C++. Za to Python platí neefektivitou
výsledného programu (ale efektivitou programátora), nemožností
programovat tak širokou šíři aplikací jako C++, a koneckonců vlastně
Python bez C/C++ by vůbec nemohl existovat. Python Vám většinu chyb
oznámí a chytáky, na kterých Vás může Python nachytat jsou směšně naivní
oproti tomu, kde lze narazit v C++. Srovnávejte prosím srovnatelné.

Miloslav Ponkrác