[python] Vydání knihy o pythonu

superman feed na centrum.cz
Neděle Květen 18 18:42:51 CEST 2008

 >Prostě a jednoduše by se mi líbilo, aby to byla kniha, kde si každý
najde to svoje. Ať už se jedná o začátečníka, nebo někoho kdo už umí
programovat. Stejně tak aby ten, kdo umí hlavně webové záležitosti se
naučil něco o psaní pod gtk/wx/qt.

No to je právě utopie. Univerzální kniha (která neskončí bastlem ve
stylu, že v ní naprosto nikdo nenajde nic co potřebuje) je něco stejně
pravděpodobného asi jako Yeti na Alfě Centauře.

Mě se vůbec líbí ten newspeak v politickém stylu: "Ano, máte pravdu, že
je potřeba říci, pro koho ta kniha bude", následovaná "Bude pro všechny
bez rozdílu".

Nějak mi to začíná připomínat Čapkovu pohádku o pejskovi a kočičce jak
vařili dort. Dali do dortu od všeho kousek dobrého, a jak se udělalo zle
tomu, kdo dort sežral! Doporučuji tuto pohádku přečíst, je velmi poučná
v tom, co tu čtu ohledně knihy. Myslím si, že můžu s jistotou říci, že
tímto stylem kniha nikdy nevznikne, ale hora nadšení tu bude, to ano.
Všichni budou nadšeně nabízet hostingy, spolupráci, kdo co napíše,
přeloží, a co tam ještě dají, ale nikdy, tímto stylem nikdy žádnou knihu
nedokončíte. Tím jsem si jist. Naprosto jist.