[python] Vyd�n� knihy o pythonu

Filip Štědronský regnarg na seznam.cz
Neděle Květen 18 20:06:50 CEST 2008

On Ne, kvě 18, 2008 at 06:54:23 +0200, slush wrote:
> Vzhledem k tomu, ze se do wiki na python.slush.cz doposud zaregistroval
> pouze jeden clovek to vsak vidim spis na hospodske povidani o tom, co by
> mohla takova idealni knizka obsahovat.

On by se možná někdo zapojil, ale má to své háčky. Jelikož
to wiki stále nikdo neprohlásil za "oficiální" (hloupý pojem,
ale stejně) a pořád ještě probíhá diskuze, jak to všechno
provést a _co_ vlastně tvořit, těžko může někdo s něčím začít.
Když není jistý směr, nikomu se nechce psát, aby se pak řeklo,
že je všechno jinak a hodiny práce by se prostě zahodily, to
přeci nejde. Když se něco tvoří, je nejprve třeba stanovit
jasný cíl. Prapůvodní návrh by, s drobnými doladěními, nezněl
špatně — něco jako multitematická kniha s trochu více
nezávislými kapitolami, kterou může číst začátečník (schopný
programátorského myšlení), ale dostane se i trochu do hloubky,
myslím, že pro tokovýto druh knihy je na trhu určitě místo
(protože většina lidí, která se tím hodlá nějak zabývat, se
stejně chce dostat na úroveň mírně-středně pokročilého,
dokázat vytvořit něco smysluplného, nejen si hrát se syntaxí).
Když se určí co, je taky třeba vědět jak to udělat (osobně
bych byl pro nějaký jednoduchý plantextový jazyk à la ReST,
ale i s wiki by neměl být problém) a také se nějak
definitivněji dohodnout, kdo co napíše (aby se dva nepokoušeli
o totéž a mohl se někdo z nich věnovat jiné podstatnější
činnosti). Pak teprve lze očekávat, že někdo bude něco psát.

Jinak já jsem ochoten přispět s čímkoliv, co se týká jazyka
samotného, obsáhleji k PyGTK (+1 myslím si, že to je rozumná
volba, jelikož tento toolkit má jednoduché, přirozené a
pythonické rozhraní), ale jinak téměř k čemukoliv, na co se
nenajde jiný autor (mé zaměření okolo Pythonu a dynamických
jazyků vůbec, je dosti široké, i když jsem pak strávil víc
času experimenty a studiem, než tvorbou něčeho užitečného).

S pozdravem
  Filip Štědronský "regnarg"

--
regnarg --- http://rg.pretel.cz -- JID: regnarg na jabber.cz
V péči o štěstí druhých nacházíme své vlastní.   --Platón