[python] Vydání knihy o pythonu

superman feed na centrum.cz
Neděle Květen 18 22:51:31 CEST 2008

 >Pro koho má kniha být? Určitě by to neměla být učebnice programování.
Čtenáři by už měli mít zkušenosti s procedurálním i objektovým
programováním. Ať už na teoretické úrovni nebo třeba v php. Dneska už na
střední možná základní škole se dají nějaké základy programování
pochytit. Tj. probral bych tam samozřejmě syntaxy a základy pythonu i
pro ty, co python nikdy neviděli, ale ne for dummies, ale spíš for
middle advanced programmers.

Takže zase se dostáváme k tomu pro všechny - "pro ty, kdo Python nikdy
neviděli, ale spíš pro středně zdatné programátory".

Já osobně si myslím, že určení Pythonu je právě pro nezkušené
programátory. Samozřejmě ho používá řada profesionálů, ale upřímně Vám
povím, že já bych na Pythonu ocenil jen doboru referenční příručku,
protože dokumentace Pythonu je zoufalá, velmi špatná, pokud něco hledáte
a pokud mohu porovnávat dokumentaci z jiných jazyků, nebo projektů, tak
Python je na tom dost špatně. Nakonec vždycky někde se o tom píše, ale
ucelená elektronická dokumentace je bída. Nicméně pořád si myslím, že to
směřuje ke jednom ze dvou věcí:

1) příručka pro začátečníky

nebo

2) rychlý úvod do modulů pro středně pokročilé

Tedy pokud dobře sleduji diskusi.

 >Jak jít do podrobna při popisu konkrétních programů?

To je otázka, kterou není možné zodpovědět, dokud se sjezd pythoní
strany neusnese, jaký bude cíl této knihy a komu bude kniha určená.

 >Asi dát základní popis, ukázat filosofii použití, vyjmenovat možnosti,
zmínit podobné aplikace na dané téma případně s nimi porovnat klady a
zápory a uvést užitečné zdroje, kde si člověk dostuduje podrobnosti,
pokud se rozhodne, že danou aplikaci chce používat.

Ano, jedna z věcí, která mi šeredně u Pythonu vadí, je těžké dohledání
podobných modulů, projektů, zdrojů. To je věc, kterou dost řeší
dokumentace v jiných jazycích, ale Python je v tomhle dost nepříjemný.
Pokud by kniha obsahovala reference na další moduly (byť dále
nepopsané), pak kniha rázem zvýší užitečnost, a to ať bude pro
začátečníky, středně pokročilé, velmi pokročilé.

Já bych do toho spolupráci s Javou a .NETem moc netahal. Jsou to jiné
jazyky, a není to triviální - předpokládá to na čtenáři, že Javu, nebo
.NET zná. A upřímně - Javista bude mít svoje Groovy raději, než Python,
protože Javista potřebuje mít vše své a po svém. A pravověrný .NETák
zase bude věci nejspíše řešit Microsoftími prostředky.

Miloslav Ponkrác