[python] Vydání knihy o pythonu

slush slush na centrum.cz
Pátek Květen 23 00:35:24 CEST 2008

Já to vidím přesně obráceně. Vytyčme:

a) technologie (např. wiki -> latex -> PDF)
b) způsob komunikace (např. IRC kanál pro online diskuzi nad problémem,
samostatnou web-based diskuzi o jednotlivých kapitolách/tématech,
komentování konkrétních textů v diskuzích na wiki)
c) schvalovací strukturu (způsob hlasování o příjmutí nového
tématu/kapitoly, nového správce tématu)
d) hierarchickou organizační strukturu (např. správci jednotlivých témat, ať
techničtí -formální úprava textu nebo metodičtí - samotný obsah kapitol)
e) politiku exportování textu z wiki (stromová struktura) do dokumentu -
latex, pdf, tisk (lineární struktura); tj. exportovat všechna témata, která
jsou ve wiki nebo jen jejich subset? => dobrý předmět kolektivního hlasování

Tohle vidím jako nutné body, které se musí vydefinovat/prodiskutovat, ať
bude samotný text orientován na začátečníky nebo python geeky. IMHO je
diskuze o tom, jestli se soustředit na základy v TETO chvili zcela zbytečná,
ono se to jednak vykristalizuje v průběhu psaní a zároveň pak záleží na
způsobu subsetování wiki do textu (obecné základy lze přeskočit, například).

Já osobně tohle celé beru jako knowledge base pro python v češtině, kde
pokud bude dostatečná vůle z toho lze zkombinovat souvislou publikaci (se
zaměřením dle libosti).

Ad samostatná doména - to je imho to poslední, co je potřeba.
Ad funkční wiki - už včera bylo pozdě. Já vím, že jsem se svým návrhem wiki
působil jako bezhlavý nadšenec, ale ukazuje se, že už teď tam mohly být
sepsány jednotlivé návrhy kapitol a podkapitol a mohli jsme se bavit nad
konkrétními problémy - zařadit tam kapitolu A nebo B? Z toho (a argumentace
kolem) by vyplynulo, co od toho kdo očekává.

Dodatek: Nikomu nikdo nebrání být aktivní a své znalosti pythonu opravdu
psát třeba do wiki na py.cz. Mám spíš pocit, že hodně lidí motivuje vidina
svého jména na přebalu papírové knihy, než samotná snaha rozšířit povědomí o
Pythonu. V tu chvíli bych rád dodal, že k opravdové papírové knize to teď je
ještě HODNĚ daleko. A já na rozdíl od mnoha lidí slibujících sepsání celé
kompletní kapitoly nemůžu nabídnout víc než organizační výpomoc :(.

Marek