[python] Vydání knihy o pythonu

slush slush na centrum.cz
Pátek Květen 23 00:48:12 CEST 2008

Rád bych ještě přesněji doplnil, proč myslím, že diskuze o přesném zaměření
tématu je v tuto chvíli zbytečná. Problém je totiž v samotném kolektivním
psaní.

Kdybych psal knihu já jako jedna osoba, tak si sednu se skleničkou vína,
tužkou a papírem, popřemýšlím o tom, co dobře umím a na co mám a co by mě
bavilo zkoumat a rozebírat. Na základě toho sezení bych získal podrobný
pohled na potenciál mnou psaného díla.

U kolektivní práce je to obráceně. Až na možné výjimky se neznáme, nevíme,
kdo je na jaké úrovni a kdo co zvládne. Proto je potřeba začít z druhé
strany - připravit si zázemí a "zkoušet", co nejlepšího z nás může vypadnout
nějakým iterativním způsobem. Někdo například navrhne určitě velmi zajímavou
kapitolu "Využití Pythonu v oblasti jaderného výzkumu", ale když se posléze
ukáže, že nikdo z nás neměl matiku a fyziku dál než na učňáku, nemá taková
kapitola prostě smysl a bude lepší, když zůstaneme při zemi.

Marek