[python] Vydání knihy o pythonu

superman feed na centrum.cz
Pátek Květen 23 03:29:11 CEST 2008

slush napsal(a):
> [...]
> kapitolách/tématech, komentování konkrétních textů v diskuzích na wiki)
> c) schvalovací strukturu (způsob hlasování o příjmutí nového
> tématu/kapitoly, nového správce tématu)
> d) hierarchickou organizační strukturu (např. správci jednotlivých
> témat, ať techničtí -formální úprava textu nebo metodičtí - samotný
> obsah kapitol)
> e) politiku exportování textu z wiki (stromová struktura) do dokumentu
> - latex, pdf, tisk (lineární struktura); tj. exportovat všechna
> témata, která jsou ve wiki nebo jen jejich subset? => dobrý předmět
Jinak řečeno, nevíme co máme dělat, ale vytyčme jak to budeme dělat.
> Tohle vidím jako nutné body, které se musí vydefinovat/prodiskutovat,
> ať bude samotný text orientován na začátečníky nebo python geeky. IMHO
> je diskuze o tom, jestli se soustředit na základy v TETO chvili zcela
> zbytečná, ono se to jednak vykristalizuje v průběhu psaní a zároveň
> pak záleží na způsobu subsetování wiki do textu (obecné základy lze
> přeskočit, například).
Do jisté míry je to pravda, že NĚCO vykrystalizuje. Ale pokud je z cíle
známo velké kulové, tak z lejna bič neupleteš.

> Já osobně tohle celé beru jako knowledge base pro python v češtině,
> kde pokud bude dostatečná vůle z toho lze zkombinovat souvislou
> publikaci (se zaměřením dle libosti).
Velmi pochybuji, že z knowledge base se dá vyrobit slušná publikace. A
slovo souvislá (ve smyslu jako transformace textu knowledge base) bych
použil pouze na prvního Apríla.

> Ad funkční wiki - už včera bylo pozdě. Já vím, že jsem se svým návrhem
> wiki působil jako bezhlavý nadšenec, ale ukazuje se, že už teď tam
> mohly být sepsány jednotlivé návrhy kapitol a podkapitol a mohli jsme
> se bavit nad konkrétními problémy - zařadit tam kapitolu A nebo B? Z
> toho (a argumentace kolem) by vyplynulo, co od toho kdo očekává.
Wiki už tu byla a zájem nebyl. Ani já nemám zájem vykoušet si miliónté
opakování seriálu "moje práce půjde do háje". Pokud nejsou lidi schopní
a ochotní zde v konferenci stanovit základy a cíle, nebudou toho schopní
ani s pomoci wiki. Kde nic není ani smrt nebere.

> Dodatek: Nikomu nikdo nebrání být aktivní a své znalosti pythonu
> opravdu psát třeba do wiki na py.cz <http://py.cz>. Mám spíš pocit, že
> hodně lidí motivuje vidina svého jména na přebalu papírové knihy, než
> samotná snaha rozšířit povědomí o Pythonu.
No a co? Je to špatné? Pokud je pro někoho motivace vidina jeho jména na
přebalu knihy a odvede přitom vynikající a virtuózní práci, tak proč ne?

> V tu chvíli bych rád dodal, že k opravdové papírové knize to teď je
> ještě HODNĚ daleko. A já na rozdíl od mnoha lidí slibujících sepsání
> celé kompletní kapitoly nemůžu nabídnout víc než organizační výpomoc :(.
Jako ke každé knize. Mohu třeba říci, že já osobně při psaní knihy
postupuji tak, že se zavřu na chatě (bez připojení k internetu, bez
signálu mobilu) a píšu. Omezte mi to na wiki, či na internetovou
spolupráci a nenapíšu nic. Zajímavé, že žádnému vydavateli, ani open
source projektu to nevadilo, a Ti na rozdíl od této konferenci vydali a
zorganizovali napsání tisíců knih, zatímco tady na konferenci zatím
žádná kniha nevznikla.