[python] freeze,dynamicke knihovny

BoneFlute boneflute na taco-beru.name
Čtvrtek Listopad 13 06:39:37 CET 2008

Petr Zlamal napsal(a):
> Nektere knihovny (napr. vtk) jsem musel kompilovat, aby meli potrebnou
> funkcnost, coz je pro "nezkuseneho"  uzivatele velmi odrazujici.
> Pocitam, ze s aplikaci budou pracovat lide, kteri nejsou zas tak kovani
> v linuxu, takze muj zamer byl, aby proste spustili jeden soubor a vse
> bezelo.
OK, tomu rozumím. Co na tom vtk bylo tak speciálního? Neexistuje pro něj
  již vytvořený balíček?
Ale i kdyby ano, a je to třeba nějak patchnutý originál, tak si jej
zařad. Tento jeden. Nebo snad všechny knihovny, které tam používáš jsou
patchnuté?

Úvaha, že nezkušený uživatel nebude kompilovat knihovny je naprosto
správná. I já jako ne nezkušený uživatel bych se ti na nějaké
kompilování vybodl. Na druhou stranu připojovat knihovny k programu
nějakým nesystémovým způsobem se mi příčí. A to freezování mi přijde
dost jako nesystémové.
A - při vší úctě - postup stáhnout soubor; spustit - imho není správný
postup. Takto se to nendělá. Takto se to nesmí dělat. Správný postup by
měl být: stáhnu soubor (balíček); nainstaluju; spustím (v lepším případě
rovnou z menu).

Má představa je takováto:

myapp.deb		- má aplikace
myapp-python-vtk.deb 	- má patchnutá vtk
libwxbase2.6.deb	- má aplikace používá wxwidget.

Případně můžeš tu patchnutou vtk sloučit do jednoho balíčku, aby jsi
nedistribuoval dva.

Sorry, že vlastně neodpovídám na tvou otázku. Ale všiml jsem si dotazu
na freeze už po několikáté a prostě by mě hrozně zajímalo proč tak moc
to chcete takto dělat.

Z mé zkušenosti i co se týče Windows, prostě jsem řekl klientovi: "Tady
máš aplikaci. Potřebuješ k ní ještě knihovnu wxWidget a wxpython. Odkazy
máš tady. Nebo to chceš přibalit na placku?" Nesetkal jsem se s problémem.

--
BF