[python] freeze,dynamicke knihovny

rajcze rajcze na gmail.com
Čtvrtek Listopad 13 10:37:07 CET 2008

Ahoj,

2008/11/13 BoneFlute <boneflute na taco-beru.name>:
> Úvaha, že nezkušený uživatel nebude kompilovat knihovny je naprosto správná.
> I já jako ne nezkušený uživatel bych se ti na nějaké kompilování vybodl. Na
> druhou stranu připojovat knihovny k programu nějakým nesystémovým způsobem
> se mi příčí.

zajímalo by mě, proč se ti statické linkování knihoven zdá být
"nějakým nesystémovým způsobem".
Je to docela standardní způsob distribuce aplikací (netvrdím, že je to
ten nejlepší), právě pokud chci zajistit že ten distribuovaný
prográmek bude všude mít k dispozici knihovny které potřebuje, ve
správné verzi. Pro patchované knihovny je to snad i ten nejlepší
postup.

> Má představa je takováto:
>
> myapp.deb               - má aplikace
> myapp-python-vtk.deb    - má patchnutá vtk
> libwxbase2.6.deb        - má aplikace používá wxwidget.
> ...íc
>
> Případně můžeš tu patchnutou vtk sloučit do jednoho balíčku, aby jsi
> nedistribuoval dva.

No jo, ale bohužel nemáme jenom deb balíky. A vytvářet balík pro každé
distro (ano, dokonce i pro .deb based distra velmi často nestačí
jediný deb balík) je nemístná otročina.

> Z mé zkušenosti i co se týče Windows, prostě jsem řekl klientovi: "Tady máš
> aplikaci. Potřebuješ k ní ještě knihovnu wxWidget a wxpython. Odkazy máš
> tady. Nebo to chceš přibalit na placku?" Nesetkal jsem se s problémem.

Co se týká Windows je říct "potřebuješ ještě tyhle knihovny, tady si
je stáhni" docela jednoduché, u Linuxu to už tak jednoduché být
nemusí.
OT: závidím ti takové zákazníky, krerým můžeš dát do ruky půlku
potřebných věcí, s tím že zbytek si můžou sehnat, a oni ti pořád dobře
zaplatí.

joza

--
Rules of Optimization: