[python] Filozofická otázka ohledně syntaxe

Jirka Vejrazka jirka.vejrazka na gmail.com
Úterý Duben 21 13:03:28 CEST 2009

Ahoj,

  psat to tak jde, ale neni to dobry napad, minimalne ze dvou duvodu:

1) tezko se s tim poperou staticke kontrolory syntaxe jako je pylint
nebo pychecker (nezkousel jsem, ale verim tomu :)
2) jednou z vyhod Pythonu je citelnost kodu. Jak se rika, "code is
read much more often than it's written". Zavadeni takovychto "zkratek"
je sice zajimave a clovek se pri tom citi jako lepsi programator (sam
to znam z vlastni zkusenosti), ale to prejde v okamziku, kdy mu to
omlati o hlavu ostatni kolegove.

  Osobne jsem se naucil psat tu uplne prvni variantu. Je to sice
"verze pro blbce", ale to je taky jeji zakladni vyhoda. Uz jsem
stravil hodiny a hodiny ctenim vlastniho kodu (i po letech od napsani)
a dnes si za "vychytavky" nadavam.

  Jirka