[python] Filozofická otázka ohledně syntaxe

Hynek Fabian hynek.fabian na firma.seznam.cz
Úterý Duben 21 14:47:25 CEST 2009

Jan Bednařík (21.4.09):
> Nějak se mi to nelíbí, nesedí mi to volání metody na závorce, ale
> hlavně asi proto že jsem to nikdy nikde neviděl. Co myslíte, je vhodné
> to tak psát?

Nevidim na tom nic spatneho. Chapu ze pro lidi nezvykle na fungovani ORu v
pythonu je to vrchol necitelnosti, ale pro pythonyra muze byt zrovna tak
necitelny ternarni operator.
Spis zavisi na kontextu - kdyby foo a bar byly nejake slozite vyrazy, bude
verze s podminkou prehlednejsi. Pokud jsou to jednoduche nazvy, je to IMO
perfektne srozumitelne.
Navic zastavam nazor, ze rozepisovani trivialit ma smysl jen dokud se jadro
algoritmu vejde na nejaky lidsky pochopitelne misto, idealne na jednu
stranku. Takze kdyby hrozilo, ze to zastini nejaky dulezitejsi kod a zaroven
to slo nejak srozumitelne a bezrozporne popsat, radeji to vyprasim na jeden
radek a opatrim patricnym komentarem. Nebo do funkce, taktez s komentarem v
miste volani.